Reparatie & Onderhoud van alle* merken fietsen.
Wij streven altijd naar de hoogste kwaliteit
Natuurlijk bestaat een groot deel van onze werkzaamheden uit het onderhouden en repareren van fietsen. 'Gewone' fietsen, elektrische fietsen, bakfietsen, kinderfietsen... we kunnen (bijna) alles!
Onze werkplaats is, zoals bij zoveel fietsenwinkels, dan ook het kloppend hart van ons bedrijf. Wij durven te stellen dat de kwaliteit van ons onderhoud en onze reparaties op een bijzonder hoog niveau staat. Daar zetten we ons voor in en daar zijn we ook heel trots op.
Waar andere fietsenwinkels en/of -makers stoppen gaan wij juist nog even door en werken we een stuk grondiger en aandachtiger. Voor ons is dat gewoon de kwaliteit die we willen bieden, voor u betekent dat meer waar voor uw geld en nog langer onbekommerd genieten van extra fietskilometers.
Hieronder leggen wij u graag uit wat we bij verschillende fietstypes allemaal uitvoeren in onze onderhoudsbeurt(en).
*LET OP: wij voeren om diverse (technische) redenen GEEN onderhoud (meer) uit aan Fatbikes.
Derailleurfietsen:
-
Eerst halen we de fiets uit elkaar.
-
Het cranckstel, de derailleurs, de ketting, de cassette worden zo goed mogelijk schoongemaakt in de spoelbak zodat al het vuil en vet eraf is.
-
Vervolgens maken we alle (versnelling- en rem-)kabels weer netjes. Ze worden gesmeerd en voorzien van nieuwe hoedjes.
-
Het lagerwerk (wielnaven, trapas en balhoofd) wordt gecontroleerd en -indien nodig- opnieuw afgesteld.
-
Hydraulische remmen worden -indien nodig- ontlucht, bijgevuld en afgesteld.
-
De spaakspanning wordt gecontroleerd en eventuele slagen worden uit het wiel gehaald.
-
Het slot wordt gesmeerd.
-
De vorkpoten worden schoongemaakt en ingevet.
-
Alle boutjes en moertjes worden gecontroleerd en aangedraaid.
-
De fiets wordt weer opgebouwd en alles wordt netjes afgesteld.
-
De banden worden weer goed op druk gezet.
-
De verlichting wordt gecontroleerd en -indien nodig- gemaakt.
Deze onderhoudsbeurt kost vanaf € 70,- incl. BTW en excl. eventueel benodigde onderdelen.
Elektrische fietsen met derailleur
of versnellingsnaaf:
-
Eerst halen we de fiets uit elkaar.
-
Het cranckstel, de derailleurs, de ketting, de cassette worden zo goed mogelijk schoon-gemaakt in de spoelbak zodat al het vuil en vet eraf is.
-
Bij een elektrische fiets met versnellingsnaaf/dichte kettingkast doen we de versnellingsnaaf in een speciaal oliebad (+€4,95,-). Hierdoor verdwijnt oud vuil en vet en blijft de naaf soepel lopen.
-
Vervolgens maken we alle (versnelling- en rem-)kabels weer netjes. Ze worden gesmeerd en voorzien van nieuwe hoedjes.
-
Het lagerwerk (wielnaven, trapas en balhoofd) wordt gecontroleerd en -indien nodig- opnieuw afgesteld.
-
Bij Rollerbrake remmen wordt standaard de rubberen vulring vervangen.
-
Hydraulische remmen worden -indien nodig- ontlucht, bijgevuld en afgesteld.
-
De spaakspanning wordt gecontroleerd en eventuele slagen worden uit het wiel gehaald.
-
Het slot wordt gesmeerd.
-
De vorkpoten worden schoongemaakt en ingevet.
-
Alle boutjes en moertjes worden gecontroleerd en aangedraaid.
-
De fiets wordt weer opgebouwd en alles wordt netjes afgesteld.
-
De banden worden weer goed op druk gezet.
-
De verlichting wordt gecontroleerd en -indien nodig- gemaakt.
Deze onderhoudsbeurt kost vanaf € 70,- incl. BTW en excl. eventueel benodigde onderdelen.
Indien mogelijk/noodzakelijk krijgt de fiets uiteraard ook meteen een software update.
Stadsfietsen met dichte kettingkast:
-
Eerst halen we de fiets uit elkaar.
-
Het cranckstel, de ketting, de cassettejoint worden zo goed mogelijk schoongemaakt in de spoelbak zodat al het vuil en vet eraf is.
-
Bij een elektrische fiets met versnellingsnaaf/dichte kettingkast doen we de versnellingsnaaf in een speciaal oliebad (+€4,95,-). Hierdoor verdwijnt oud vuil en vet en blijft de naaf soepel lopen.
-
Vervolgens maken we alle (versnelling- en rem-)kabels weer netjes. Ze worden gesmeerd en voorzien van nieuwe hoedjes.
-
Het lagerwerk (wielnaven, trapas en balhoofd) wordt gecontroleerd en -indien nodig- opnieuw afgesteld.
-
Bij Rollerbrake remmen wordt standaard de rubberen vulring vervangen.
-
Hydraulische remmen worden -indien nodig- ontlucht, bijgevuld en afgesteld.
-
De spaakspanning wordt gecontroleerd en eventuele slagen worden uit het wiel gehaald.
-
Het slot wordt gesmeerd.
-
De vorkpoten worden schoongemaakt en ingevet.
-
Alle boutjes en moertjes worden gecontroleerd en aangedraaid.
-
De fiets wordt weer opgebouwd en alles wordt netjes afgesteld.
-
De banden worden weer goed op druk gezet.
-
De verlichting wordt gecontroleerd en -indien nodig- gemaakt.
Deze onderhoudsbeurt kost vanaf € 70,- incl. BTW en excl. eventueel benodigde onderdelen.